• English
  • Malaysia(MYR RM)

Petua Hilangkan Jeragat Guna Buah Oren. Kesan Sama Macam Hidroquinon

Jul 06,2023 | Eiyma Jalil

Sudah pasti semua orang ingin memiliki kulit yang sempurna. Namun, tidak semua orang yang diberkati untuk memiliki kulit bersih secara semula jadi. Individu yang menghadapi banyak masalah kulit seperti bintik-bintik, jerawat dan dalam banyak-banyak masalah kulit, salah satu masalah tersebut adalah masalah jeragat. 

Jeragat adalah bintik-bintik coklat muda yang tidak menyakitkan. Jeragat adalah kumpulan sel kulit iaitu sel-sel kulit penuh dengan melanin. Jeragat kelihatan rata dan tidak berbahaya. Namun, ianya pasti boleh merosakkan penampilan wajah anda. Masalah jeragat ini boleh dihadapi oleh semua orang sama ada lelaki dan wanita. Sebilangan besar orang menggunakan produk kosmetik untuk menyembunyikan masalah ini tetapi anda boleh memilih cara semula jadi dengan mudah untuk mengatasi masalah ini. Dalam artikel ini anda akan mengetahui petua berkesan untuk hilangkan jeragat anda. 


APAKAH PENYEBAB UTAMA TERJADINYA JERAGAT DAN CARA UNTUK ATASI?

Setiap manusia mempunyai tona kulit berbeza, terdiri daripada pigmen yang dikenali sebagai melanin, bertindak untuk melindungi kulit. Sejenis sel yang dipanggil melanocytes terdapat dalam lapisan kulit akan menghasilkan melanin. 

Jika kita selalu terdedah pada pancaran sinar UV, melanocytes akan menjadi aktif dan lebih banyak pigmen terhasil. Maka terjadilah jeragat. Terdapat beberapa petua berguna untuk hilangkan jeragat dengan berkesan. Antaranya;

  • Baking Soda
  • Oatmeal
  • Jus Lemon
  • Cuka Epal
  • Cuci muka dengan kerap
  • Gunakan krim dari farmasi
  • Jumpa pakar kulit untuk maklumat lanjut

Tetapi di sini anda akan menemui penyelesaian yang terbaik untuk masalah jeragat anda dengan HAUS Cosmetics. Kenali lebih lanjut bagaimana Combo Set Zero Jeragat Skin Repair akan bantu hilangkan jeragat sampai anda pun terkejut dengan hasil perubahan yang anda akan alami. 


BAGAIMANA COMBO SET ZERO JERAGAT SKIN REPAIR BOLEH HILANGKAN JERAGAT?

HAUS Cosmetics sangat mementingkan produk penjagaan kulit yang memberikan perlindungan yang menyeluruh kepada kulit. Jadi, terhasilnya set khas yang dikenali dengan Combo Set Zero Jeragat Skin Repair di mana combo tersebut mengandungi barisan produk-produk yang menerapkan teknologi Epigenetik. Ia adalah satu teknologi yang terbukti berkesan untuk “petik suis” DNA anda dan mengawal sistem sel dalam kulit untuk berfungsi dengan lebih efektif, secara tak langsung menguatkan sistem pertahanan kulit (skin barrier) untuk melawan dan pulih dari segala permasalahan kulit khususnya jerawat dan juga jeragat. Gabungan Epigenetic Technology dan Super Potent menjadikan Haus Cosmetics antara peneraju terawal di Malaysia.

Teknologi Epigenetik dalam Formulasi Superpotent dalam Haus Super Potent di mana anda boleh dapati dalam Combo Set Zero Jeragat Skin Repair ni merupakan pilihan terbaik bagi anda yang mencari penjagaan kulit yang berkualiti dan menyeluruh. Gabungan kedua-dua perkara hebat ini iaitu Teknologi Epigenetik ke dalam formulasi Superpotent bagi produk penjagaan kulit adalah sebab utama kenapa Combo Set Zero Jeragat Skin Repair adalah penyelesaian yang efektif untuk masalah kulit jeragat anda.


SEBAB ANDA WAJIB GUNA TEKNOLOGI EPIGENETIK DALAM FORMULASI SUPERPOTENT DALAM COMBO #HAUSZEROJERAGAT 

  1. Menggunakan teknologi paling terkini di Malaysia iaitu Epigenetics Technology iaitu teknologi yang melibatkan “suis” modifikasi DNA. 
  2. Menggunakan bahan-bahan dan formulasi ” Super Potent ” iaitu bahan-bahan yang paling ampuh dan berkesan untuk merawat masalah kulit tertentu
  3. Harga yang sangat-sangat berpatutan dan mampu milik walaupun tahap kualiti antarabangsa
  4. Formulasi produk berdasarkan kajian bersama para saintis dari luar negara seperti Perancis, Switzerland dan beberapa negara lain. 
  5. Mampu merawat masalah kulit sama ada jeragat dan jerawat sepantas 2 hari


BAHAN KANDUNGAN DALAM COMBO SET ZERO JERAGAT SKIN REPAIR 

  1. Super Intense Cream Cleanser (60ml)

Teknologi Epigenetik di dalam pembersih yang diformulasi berasaskan gel-krim ini, dihasilkan khusus bagi kulit dengan masalah jerawat. Bagaimanapun, surfaktan yang lembut menjadikan ia sebagai pembersih dengan buih yang lembut, sesuai dengan semua jenis kulit. Epigenetik adalah kajian mengenai “suis” modifikasi DNA melalui ciri anti-inflamasi, percambahan sel kulit baharu, dan penstrukturan semula sistem sel kulit.

Langkah penggunaan: 

Basahkan wajah. Ambil Super Intense Cream Cleanser dengan saiz pea dan urut perlahan dalam gerakan membulat selama 60 saat. Bilas menggunakan air suam. Gunakan 2-3 kali sehari untuk membersihkan wajah dan solekan. Untuk hasil terbaik, gunakan bersama Super Intense Acne Serum.

  1. Super Potent AHA+BHA Exfoliating Lotion (50ml)

Rangkaian siri Superpotent ini menggunakan kandungan bahan yang berkuasa seperti Glycolic Acid, Salicylic Acid, Niacinamide, Allantoin, dan Aloe Vera. Kombinasi bahan-bahan ini telah dipilih dengan teliti untuk hasil terbaik bagi formulasi penjagaan kulit Superpotent.

Bahan-bahan aktif seperti Glycolic Acid, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Water dan lain-lain yang terkandung dalam produk ini mampu memberikan perlindungan menyeluruh kepada kulit bermasalah misalnya kulit berjeragat.

Langkah penggunaan: 

Selepas membersihkan wajah, tuang ke atas cotton pad dan ratakan dengan lembut ke bahagian wajah dan leher. Tekap dengan menggunakan telapak tangan yang bersih untuk penyerapan terbaik. Biarkan meresap dalam masa 2-3 minit. Gunakan sehari sekali ketika rutin malam.

  1. Super Potent Ceramide + Cica Barrier Cream (30ml)

Super Potent Ceramide ini sebenarnya banyak manfaatnya dan ianya termasuk:

  • Formulasi yang sesuai untuk semua jenis kulit.
  • Memulih kerosakan penghadang kulit (skin barrier).
  • Meningkatkan keupayaan kulit untuk mengekalkan kelembapan.
  • Memberikan kesan ‘glass skin look’.
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan pada wajah.
  • Mengurangkan kesan kulit sensitif.
  • Mengembalikan keremajaan kulit.

Ciri-ciri Super Potent Ceramide + Cica Barrier Cream:

  • Kandungan 30ml
  • Tekstur krim yang ringan
  • Tidak melekit dan mudah meresap ke dalam kulit
  • Tanpa bahan pewangi
  • Tanpa Paraben

  1. Silky Intense Oil Serum Calendula/Lavender (10ml)

Serum berasaskan minyak dengan begitu banyak rawatan di dalamnya, dan tekstur yang sangat ringan menjadikan kulit anda lembut dan sihat. Dicipta khas untuk semua jenis kulit, serum minyak tanpa berminyak ini benar-benar super duper mudah ditembusi ke dalam kulit anda, menjadikan kulit anda licin selepas pemakaiannya.

Minyak Argan selalu menjadi pilihan yang terbaik untuk menyuburkan kulit dengan kumpulan Vitamin E. Vitamin B-Complex semulajadi di dalam minyak Jojoba menjadikan kulit kering anda lembap dan terhidrat. Minyak biji Chia melegakan kulit anda yang keradangan, mengurangkan kemerahan kulit, dan memulihkan kulit anda. Minyak pokok teh banyak digunakan untuk merawat jerawat dengan sifat anti-radang. Selain anti-penuaan, minyak pati Rose pula aromaterapi dengan aroma yang menenangkan.

Sudah pasti seperti kebanyakan orang, anda juga impikan kulit yang cantik. Seiring dengan kemahuan anda, rangkaian produk ini mampu memberikan anda kulit yang lebih halus, cantik dan sihat. 


COMBO SET ZERO JERAGAT SKIN REPAIR BOLEH HILANGKAN JERAGAT ANDA DENGAN BERKESAN 

Ada special promo Merdeka, bolehlah grab dalam harga murah. Sementara peluang masih ada! Tempoh terhad sahaja untuk dapatkan 4 produk ini dalam satu combo dalam harga mur-murr sahaja. Jadi, jom grab Combo Set Zero Jeragat Skin Repair di sini! 

Comment

Name
Email
Comment