• English
  • Malaysia(MYR RM)

Petua Berkesan Hilangkan Ekzema dengan Bahan Semulajadi dan Natural

Jul 06,2023 | Eiyma Jalil

Kebanyakan individu yang mengalami masalah ekzema sama ada menggunakan krim, perubahan diet atau memakai produk semulajadi yang berlainan sebagai petua hilangkan ekzema di kulit. Mungkin anda juga tercari-cari petua berkesan hilangkan ekzema dan ingin mengetahui cara terbaik untuk mengatasi masalah kulit ekzema terutamanya apabila ia cenderung untuk menjadi lebih teruk ketika kulit anda menjadi lebih kering disebabkan keadaan persekitaran anda. 

Bahan natural dan organik, seperti gel lidah buaya (aloe vera) dan minyak kelapa, sudah tentunya dapat membantu melembapkan kulit kering dan berekah. Ciri semulajadi bahan-bahan ini juga dapat melawan keradangan dan bakteria berbahaya untuk mengurangkan pembengkakan dan mencegah jangkitan.

Walaubagaimanapun, bahan semulajadi ini malangnya tidak dapat menyembuhkan ekzema, tetapi ia merupakan agen terbaik untuk membantu menangani masalah kulit ekzema anda. 


PETUA HILANGKAN EKZEMA PALING BERKESAN SECARA NATURAL DAN SEMULAJADI

Walaupun terdapat pelbagai tips menarik untuk hilangkan ekzema, namun, petua paling berkesan untuk masalah kulit ekzema adalah dengan Special Set Sensitive Skin yang dihasilkan oleh HAUS Cosmetics ini. Jika anda tidak tahu, HAUS Cosmetics yang merupakan peneraju jenama kecantikan dan juga produk penjagaan kulit yang memberikan perlindungan holistik. Jadi, bagi anda yang mencari penyelesaian yang betul-betul efektif, maka cubalah Special Set Sensitive Skin ini dahulu!

Dalam Special Set Sensitive Skin ini, anda akan berpeluang menikmati kombo:

  • Super Sensitive Beauty Lotion (100g)
  • Super Sensitive Beauty Soap (50g)

Gabungan dua produk super best ini iaitu Sensitive Beauty Soap (SSBS) dan Super Sensitive Beauty Lotion (SSBL) boleh dapat buatkan anda mendapat tidur malam yang nyenyak dan selesa. Hal ini kerana set ini akan membantu anda mencapai kulit kembali lembab dan terhidrat untuk tempoh 72 jam. Kombinasi produk dalam set ini juga berfungsi mengukuhkan sistem “skin barrier” ataupun sistem pertahanan kult anda di mana pastinya keanjalan kulit anda makin terserlah bila digunakan secara konsisten.


17 MANFAAT SUPER SENSITIVE BEAUTY SOAP NI AKAN MEMBERIKAN PERUBAHAN PALING WIN UNTUK KULIT ANDA

Di dalam formulasi Super Sensitive Beauty Soap (SSB) ini mengandungi kombinasi 3 bahan mentah utama iaitu Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Spent Grain Wax dan cold-processed Argania Spinosa Kernel (Argan) Oil. Mengikut kajian, dengan kombinasi 3 bahan mentah ini, kulit anda akan dapat merasai hasil yang sangat bagus dan powerful untuk soothing dan mampu mengurangkan kegatalan kulit hanya sepantas 5 minit. 

Terdapat beberapa sebab tertentu kenapa Super Sensitive Beauty Soap disertakan dalam Special Set ini. Antara fungsi utamanya adalah:

  • Bersifat anti-radang, anti-fungal, anti-mikrob dan anti-oksidan.
  • Melindungi lapisan penghadang epidermis kulit.
  • Menenang dan mengurangkan kegatalan kulit sepantas 5 minit.
  • Membantu dalam rawatan kulit kering, gatal dan luka.
  • Membantu menghilangkan bau badan.
  • Meningkatkan kelembapan dan kelembutan kulit.
  • Menjadikan permukaan kulit lebih halus dan licin. 
  • Sesuai untuk semua jenis kulit.

Sabun yang diformulasikan dengan hanya berasaskan bahan semula jadi, tanpa wangian, tanpa bahan pengawet dengan surfaktan ringan ini mempunyai banyak manfaatnya untuk kulit anda seperti berikut:

  1. Membantu menghilangkan gatal badan
  2. Membantu menghilangkan bau badan
  3. Membantu memperbaiki masalah kulit tanpa mengeringkan kulit.
  4. Sesuai untuk kulit super sensitif
  5. Membantu menyelesaikan masalah jerawat
  6. Formulasi bahan berasaskan bahan semulajadi
  7. Tiada pewangi
  8. Sesuai untuk semua golongan bermula dari usia bayi 6 bulan ke atas.
  9. Membantu melembab dan melembutkan kulit.
  10. Sesuai untuk pesakit ekzema yang berkulit kering
  11. Membantu mempercepatkan penyembuhan luka-luka disebabkan ekzema
  12. Membantu melegakan kegatalan, bengkak, kemerahan dan kekeringan kulit.
  13. Boleh dijadikan sabun mandi atau pencuci muka.
  14. Kandungan Shea Butter, Argan Oil dan Spent Grain Wax yang tinggi mampu meredakan kegatalan sebanyak 85% mengikut kajian in-vivo
  15. Boleh digunakan sebagai sabun mandian setiap hari bagi seluruh keluarga untuk menghasilkan kulit yang lembap dan lembut tanpa kekeringan dan meredakan kegatalan akibat gigitan serangga, nyamuk dan sebagainya.
  16. Juga sangat sesuai dijadikan sebagai syampu rambut dan sangat bagus untuk melembutkan kulit kepala yang kegatalan. 
  17. Bagi mereka yang menghadapi masalah jerawat juga sesuai dipakai sebagai pencuci muka dan mampu mengecutkan jerawat kerana kandungan Tea Tree Oil yang tinggi di dalam formulasi ini.

Banyak-banyak kelebihan ini takkan tak percaya lagi? Boleh dikatakan manfaat “All-In-One” dengan sabun Super Sensitive Beauty.


PERLINDUNGAN BERGANDA UNTUK KULIT EKZEMA DENGAN SUPER SENSITIVE BEAUTY LOTION

Super Sensitive Beauty Lotion ini bukan seperti losyen-losyen badan yang anda boleh jumpai di luar sana. Keunikan Super Sensitive Beauty Lotion terletak pada tekstur losyennya yang mewah dan halus. Losyen yang diformulasikan berasaskan air di mana ianya menggunakan bahan-bahan yang menenangkan dan melembapkan kulit. Formulasi unik ini dihasilkan dengan kombinasi 3 jenis minyak pati tumbuhan bersama 7 jenis ekstrak tumbuhan herba sememangnya satu “skin investment” yang berbaloi untuk kulit anda!

Ciri-ciri Super Sensitive Beauty Lotion:

  • Tekstur losyen putih pekat berwarna putih
  • Tiada pewangi sintetik
  • Ada 3 jenis essential oil – Sunflower Seed Oil, Argan Oil dan Lemon Peel Oil
  • Tekstur tidak melekit, tidak berminyak dan cepat meresap pada kulit

Di samping itu, Super Sensitive Beauty Lotion dihasilkan khususnya untuk mengatasi masalah kulit yang kerap dihadapi oleh kebanyakan orang dengan efektif iaitu merawat dari akar umbinya. Jadi, bahan-bahan kandungan dalam losyen ini mengetengahkan penerapan spesies yang unik dan sukar ditemui dalam kebanyakan produk penjagaan kulit yang biasa anda jumpai. Sunflower Seed Oil dan Argan Oil tinggi dengan Vitamin E yang menyuburkan kulit. Lemon Peel Oil adalah sumber Vitamin C iaitu antioksidan yang hebat untuk melawan radikal bebas bagi memastikan kulit yang lebih sihat melalui pembaharuan sel kulit.

Bahan kandungan yang utama ataupun kandungan bahan yang mengandungi peratusan % yang paling tinggi ialah Shea Butter, Spent Grain Wax dan Argan Oil.

Tetapi, selain daripada bahan-bahan utama, Super Sensitive Beauty Lotion juga mengandungi kandungan bahan sampingan seperti; 

  • Sunflower Seed Oil
  • Argan Oil
  • Lemon Peel Oil
  • Ekstrak Akar Tumbuhan
  • Green Tea
  • Chamomile
  • Rosemary
  • Pegaga
  • Licorice

Kesemua bahan kandungan dalam Super Sensitive Beauty Lotion merupakan bahan semulajadi dan organik. Tiada penggunaan bahan kimia dalam penghasilan produk Super Sensitive Beauty Lotion ini. 

Sebab itu, yang best pasal Super Sensitive Beauty Lotion ni adalah apabila sebaik sahaja penggunaan ia dapat;

  • Memberi kelembapan selama 3 hari pada kulit
  • Membaiki dan mengukuhkan “skin barrier”
  • Melegakan kegatalan, keradangan dan kemerahan kulit
  • Mengembalikan keanjalan kulit

Kedua-dua losyen dan sabun dalam Set Sensitive Skin ini bebas daripada bahan steroid. Jadi, pengamalan set ini selamat untuk digunakan untuk semua jenis kulit khususnya kulit sensitif atau yang menghadapi masalah kulit seperti ekzema.


DAPATKAN KESAN KULIT LEMBAP TERHIDRAT SELAMA 72 JAM DENGAN SPECIAL SET SENSITIVE SKIN HAUS

Mulakan sekarang dengan menggunakan produk yang selamat dan diyakini Halal iaitu Special Set Sensitive Skin. Insyaallah kulit boleh jadi lembap, sihat dan yang paling penting tidak perlu lagi menghadapi masalah kulit kering, kegatalan! Anda mahu? Bolehlah dapatkannya di sini.

Comment

Name
Email
Comment